Thursday, February 10, 2011

Perodua Service Centre...

Hari ni mileage kereta dah sampai 40,000 so dah due untuk servis. Bukan tak ada tempat servis yang terdekat tapi tetap juga nak pergi yang jauh. Yang paling dekat dengan rumah ialah kat keramat. Somehow yang kat segambut ni tempatnya sangat selesa untuk menunggu sambil servis kereta. Ada disediakan minuman dan kueh-mueh untuk makan. Ada juga newspaper dan magazine untuk dibaca masa menunggu dan kalau tak nak membaca boleh jugak tengok TV, semua channel ada. Kalau yang bawak anak tu, sure tak boring sebab ada ruang untuk anak-anak bermain. Prihatin juga owner service centre segambut ni dengan keselesaan customer dia. Sambil menunggu boleh juga tengok kereta kita yang tengah diservis dari tempat duduk yang dipisahkan dengan cermin besar. Percayalah, kalau dah cuba kat sini mesti tak akan pergi service centre lain. Sapa-sapa yang pakai kereta jenama Perodua, cuba lah kat sini, mesti best punya!


Counter untuk hand over kunci dan staff kat situ akan menerangkan satu persatu servis apa akan dibuat untuk hari tu dengan harga sekali. Kalau rasa budget tak cukup boleh bincang untuk tukar dan buat apa yang perlu aje.


Tak ingat la nama budak ni tapi dia la yang key-in apa yang nak diservis...


Ruang menunggu yang selesa...


Untuk customer yang bawak anak-anak, at least tak la dia orang boring...


Kalau dahaga boleh la buat air, coffee ada, tea pun ada...


Semua jenis magazine ada....


Kueh-mueh pun ada....


Channel astro pun ada...


Sudut aksesori...


Tempat servis yang sangat bersih...



Yang terakhir ni mesti la kaunter untuk membayar. Cash boleh, debit card boleh, credit card lagi la boleh, hutang je tak boleh! Thumbs up untuk Segambut Service Centre, dengar kata melayu punya....